Pangkakor

Pappa lyckades rasera lite kakel ovanför spisen så nu är det ett stort hål där. Finfint. Han är inte alltid så smidig min käre far. Så kan det gå när man ska steka pannkisar. Snart är dom klara, gott.

Varit i staden i dag och trängts med snåljåpar som vill köpa billiga saker på rean. Jag köpte en sjal, sen var jag nöjd. Blir nog en tripp till Kalmar inom en snar framtid istället. Liiite större utbud där, plus att då kan mamma följa med (läs hennes plånbok). Fikade men Jonte på Nisses också. Dyrt, men gott. Massa småbarn som till sina föräldrars förtret ville kasta sig utför den branta trappan. Underhållande.

Jag borde verkligen se till att skriva klart min rapport, men jag har ingen motivation. Borde även se till att planera nästa två VFU-projekt, men hur lätt är det när man inte har någon idé? Kanske skulle gå till den där idéförsäljaren Jonte och jag gick förbi, kanske kan få köpa en eller två för ett billigt pris.

I morgon ska vi åka och handla inför nyårsafton. Suttit nu och planerat menyn lite och vad som ska köpas in och så, blir den hel del märkte jag. Men det kommer bli bra det här, ska bli kul att träffa lite Linköpingsfolk igen.

Nu blir det pannkakor för hela slanten.



/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0