Sådärja

Jobbat sista dagen på jobbet idag. Känns jättebra men samtidigt lite vemodigt. Har trivts jättebra, både med personalen och vårdtagarna. Ska försöka kirra jobb till jul, vore nice. Efter jobbet blev det en panik-packning inför morgondagens tillbakaflytt till Linköping. Inte så jobbigt, mest nedknölande av kläder i alldeles för få och små väskor. Var och handlade med mor en sväng också. Tvättmedel och annat onödigt ont som är skönt att slippa behöva betala med studielånet senare. Tacktack.

Nu har jag precis kommit hem från krogen, varit och ölat med ett par vänner. Sista kvällen i Ångesthamn för denna gång. Undrar om jag kommer komma hit innan jul?

Imorgon bär det som sagt av till Linkan igen. Äntligen måste jag väl säga, trots att jag vet att jag snart kommer göra vad som helst för att det ska bli sommar, lugn och ro. För nu börjas det igen. Skola och möten om vartannat, ska dessutom försöka klämma in lite jobb därimellan. Hoppas stressnivån kan placera sig några snäpp lägre ner på skalan än i våras...

Jag har förresten kommit på en sak. I natt när jag som vanligt låg och vände och vred på mig för att försöka somna, märkte jag att hur jag än placerar mig är alltid höger hand över vänster bröst så att jag kan känna mitt hjärta slå. Kanske ett sätt att försäkra mig om att jag verkligen lever. På något sätt känner jag en trygghet i att höra hjärtljud, det spelar ingen roll om de är mina egna eller någon annans.


/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0