Det snöar!

Mysigt med snöfall, fast nu har det visst övergått till snöblandat regn. Hoppas snön kommer tillbaka, jag vill ha vinter nu.

Hade seminarie idag. Måste bara uttrycka min frustration över dessa seminarier och alla andra muntliga grejer vi haft denna termin, typ muntlig tenta osv. Visst, jag fattar grejen med att varva skriftliga och muntliga övningar och så, men de muntliga sakerna börjar gå mig på nerverna. Jag har inga problem med att diskutera eller prata med andra människor, tycker det är rätt kul, men på dessa smeinarier orkar jag helt enkelt inte lägga mig i. Alla andra är så oerhört angelägna om att säga så mycket som möjligt och visa sig från sin bästa sida, men det känns bara så jäkla löjligt. Speciellt eftersom det är "du måste säga minst tre saker..." principen, annars blir man inte godkänd och får sitt halva poäng eller vad det nu är. Det är inte det att jag inte kan eller har åsikter om det som diskuteras, men jag känner bara att om alla andra nu är så angelägna, fine, låt dem snacka då. Ge mig ett prov eller något istället så kan jag visa vad jag kan. Idag nåddes gränsen definitivt när kommentaren efter seminariet var "åh grattis XX, idag vann du, du fick flest poäng. Jag kom tvåa hehe. Och du kom på delad sista plats." Men orka bry sig! Trodde man slutade tävla om att vara bäst i skolan på lågstadiet när man hetsräknade mattetal, men tydligen inte. Återigen bekräftas teorin om att Univeristetet egentligen bara är en jävla lekskola.




/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0