Ibland kan det vara underbart

Att sitta i Key och småplugga samtidigt som man dricker kopiösa mängder med te.
Att höra någon spela piano, för en gångs skull bra, samtidigt som man tittar ut genom fönstret och ser att det regnar och är lagom mycket höst utanför.
Att se folk kura ihop sig i sofforna och prata hemligheter som egentligen bara är ämnade för personen brevid att höra.
Att egentligen bara sitta där och göra absolut ingentingen.
Det är en bra eftermiddag.

Vad som inte är en bra eftermiddag är när allt förstörs av, ursäkta uttrycket, några JÄVLA STOCKHOLMARE (nej jag hatar inte alla som kommer från sthlm, men varför har jag en tendens att dra till mig de jag inte gillar?) som kommer och ska prata relationsproblem vid bordet brevid och vara allmänt dryga. Suck.

Snart kommer Jonte hit och förgyller min tillvaro i alla fall. Då blir det garanterat mer te och hemlisar ingen annan får höra.


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0