When You Talk

Jag skulle ha pluggat men totalfastnade framför teven och Idol. Såg att snubben från Oskarshamn gått vidare, han är helt crazy. Knäppt. Han har även grövsta dialekten jag hört på länge, man får nästan lite hemlängtan. Söta lillkillen från Mjölby hade också kommit långt tydligen. Jag som länge vägrat kolla på Idol kommer ju vara tvungen att kolla alla repriser på söndag. Usch.

Mitt tevetittande innebär att jag måste gå upp tidigt och bege mig till plugget imorgon för att hinna förbereda mig inför seminarie och fredagens litteraturdiskussion. Den kommer förövrigt inte bli särskilt givande eftersom jag kommer vara bakis som en gnu ungefär. Längtar lite lagom.

Min bror har blivit sjuk och kanske eventuellt inte kommer i helgen, vilket vore pissigt. Jag som hade tänkt städa för hans skull, nu får det vänta ett tag till.

Bis Morgen är det kravall! Det blir middag och sen förfest tror jag, i alla fall som planerna ser ut nu.  . Ska in till staden med Ida imorgon för att inhandla tyg till kvällens outfit. Bäst jag förbereder symaskinen. Ska snart börja ta ut arvode för genomförda sy-tjänster tror jag. Måste sy fast min ärm på ovven också, den har halvt trillat bort.

Nu ska jag sova och drömma om att CSN räknat fel och gett mig en miljon i studiebidrag, för om man drömmer saker så kanske de inträffar.




/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0