Oskarshamn på nytt

Denna stad får mig alltid att må på ett speciellt sätt. Den får mig att ta tag i saker, klara av en massa måsten och reflektera över sakerna som snurrar i mitt huvud. Den tvingar mig framåt.
Jag har varit ute och gått idag, vid vattnet. Samma ställe jag alltid passar på att besöka när jag är här. Det är så obeskrivligt skönt att se hav så långt ögat når samtidigt som lungorna fylls av den där luften jag saknar så förbannat i Linköping. Frisk luft, lätt att andas.

Möte med VFU-mentor idag, det gick bra. Han va pepp och jag kommer klara det här som en dans på rosor.
Plugget inför omtentan går sakta men säkert framåt,
mycket tack vare denna låt.


Empire of the Sun - We Are The People


Den är gungig, pepp och jävligt skön.


Och förresten, bara apropå ingenting. Den dagliga frustrationen (den här har dock legat och pyrt några dagar) koncentrerar jag idag på Silvio Berlusconi. Det är inte okej att säga till de som blivit hemlösa efter jordbävningen i Italien ska "känna sig som de är på campingsemester". Jävla pucko.



/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0