Fika i mitt hjärta

Jag är så otroligt sugen på att sitta på en uteservering och fika med en god vän eller två. När jag bodde i Oskarshamn var fika min största hobby. I Linköping byttes den ut och blev öl istället, inget fel med det, men det är något speciellt med fika. Sitta och snacka om allt och inget och bara ta en paus från allt annat man måste göra. Bli extremt koffein-beroende.

Igår va det partaj igen. Finkläder och massvis med utbytesstudenter som anföll i flock. Lars fyllde år och fick fylle-listan av mig i present. Hade lovat det när den skrevs.

Jag måste snart ta tag i skolan igen känner jag. Kolla upp alla rester, ny kurslitteratur och schema. Ser fram emot att börja en ny inriktning, synd bara att man fortfarande släpar med skit från den förra. Mitt eget fel, jag vet.

Det här blev lite hipp som happ, men det är lite så i mitt huvud just nu.





/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0