Fredag

Dagen innehöll inte så mycket vettig praktik som jag kanske hoppats på. Första lektionen jag skulle ha fick jag ställa in för klassen skulle iväg på mentorstid eller något sånt shit. Sen var det bara svenska, där jag egentligen inte gör något alls. MEN, idag hittade jag ett nytt motto att leva efter i en lärobok eleverna skulle läsa i. Myntat av Heliga Birgitta och lyder som följer:

"
Du bör vara som en ost"

Är det inte helt fanastatiskt så säg? Går i princip att tolka som man vill, jag menar, alla har väl en egen mental bild av hur man är när man är som en ost? Går helt enkelt inte att misslyckas.

När jag filosoferat klart över detta begav jag mig hemåt. Kollade på Desperate Housewives med pappa och drack smoothies. Otippat. Sen ringde mamma och frågade om jag ville ha skor.

Till sist vill jag avsluta med att säga att Antony and the Johnsons är bra om man vill bara göra ingentingen. Han har sjukt behaglig röst och så. Släppt en ny platta för inte så länge sedan, the Crying Light, och jag hoppas den är lika sweet som I Am a Bird Now.

Anyway, en lugn kväll i soffan väntar, inte alls party-pepp och kan ändån inte gå ut i stan längre med risk för att träffa små elever.



/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0