Papercup words

Det finns vissa låtar man omedelbart kopplar till olika perioder eller händelser i sitt liv. Började lyssna på denna av en ren slump nu ikväll när jag kom hem, en sådan låt för mig.
Efter ettan på gymnasiet, eller efter nian redan, började jag glida ifrån mina dåvarande vänner rätt rejält, hamnade lite på sniskan sådär. Tillslut stod jag där helt själv och mådde piss utan att någon brydde sig eller förstod. Livet kändes onödigt och jag ville bara bort från allt.
En vän hade jag.
En vän som jag inte vet vad jag hade gjort utan, som betydde allt. Jag tror inte jag varit där jag är idag utan henne, tyvärr har jag nog aldrig riktigt haft modet att säga det till henne, är alltid så jävla dålig på känslor. På något sätt kunde jag prata genom låten och hon fattade utan att jag behövde säga något. Synd att vi inte umgås längre.

Kom bara att tänka på allt det där nu, lite kvällsdepp sådär, aldrig fel.
Nu ska jag sova.



/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0