Min önskan gick i uppfyllelse

I Söndags skrev jag att jag gärna skulle varit ledig ett par dagar till. Det verkade bli en normal arbetsvecka i går men ack så fel jag hade. Precis innan vi ska ta lunch så kommer chefen in och säger att vi ska byta lokaler (vilket vi iofs visste innan, men inte när) och att det blivit något fel med den andra lokalen, därav skulle vi få gå hem och inte komma tillbaka förrän på Måndag igen. Happ, så här står jag nu med en veckas oplanerad ledighet. Spännande.

Igår lagade vi mat, jag, Ida och Jonte. 1 vitlöksbaguette var och couscous-sallad. Fast det blev soppa för min del som jag skulle käkat på jobbet egentligen. Ida och jag körde en helkväll framför teven. Först Halvåtta hos mig, därefter Lotta på Liseberg, lite Beck, lite Fredrik och Filip och även ett avsnitt av Navy CIS. Puh, what a night. Allsången var nog det roligaste. 80-tals tema, eller "Pudelkrull och axelvaddar" som de så fint envisades med att benämna allt ihop. Jag satt mest och hoppades på att Lotta skulle säga fel och kalla det för "pudelknull och axelvaddar" istället. Men icke. Hon blev väldigt snuskig på slutet i alla fall.


Frukost i sängen minsann, det tror jag är en bra idé idag. Michael Jackson marathon eller vettig sysselsättning (typ tvätta) idag? Hem till Jullebulle ikväll och sätta fulvin. Dricka vin också. Kanske. Är ju ändå ledig imorgon...





/L

Kommentarer
Postat av: amanda

jag vill också med hem till jullebulle och dricka vin!

2009-07-07 @ 15:26:35
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0