Sköna Söndag

Jag blir mer och mer förtjust i att vakna upp i ett mänskligt tillstånd på Söndagar, dvs inte bakis. Att vara nykter på Lördagar börjar bli en vana, har väl haft en två-tre på raken nu. Mycket behagligt.

Fredagens fest blev ett kalas utan dess like. Först vin hemma hos Ida. Mysigt sådär på tu man hand. Sen blev det Swedbank-fest där vi for runt hos massa folk och fick ny dricka på varje ställe. Kvällen spårade ur på konstiga sätt jag ej tänker förtälja här, förutom att det va sjukt blött på grund av bad och sen promenad hem i spöregn. Barfota såklart. Hemma runt 07.00.

Vaknade upp med skärsår under fossingarna och upptäckte även under eftermiddagen att min kära cykel blivit stulen. Fuck. Vad göra? Jo ringa hem till mor och far för att beklaga sig, vilket ledde till att de ringde i morse och sa att de bestämt sig för att komma upp med en annan cykel jag hade hemma. Ibland är dom bäst faktiskt. Under tiden som pappa fixade iordning cykeln så gick mamma och jag till hemköp och handlade samt städade köket. Sen åkte vi in till stan och åt pizza. Gutt värre. Bästa Söndagen på länge.

Nu är jag så trött att jag snart inte minns mitt namn så det blir nog sängen inom en snar framtid. Imorgon väntar jobbet igen. Jag som gärna hade varit ledig ett par dagar till.




/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0