Hemma igen med en blödande näsa

I fredags tog jag ledigt efter lunch och satte mig på ett fullsatt och svettigt tåg på väg hem till Småland. Tågresan fylldes av skrikande barn som varit på Astrid Lindgrens värld, slutkörda föräldrar och en krönikör som av någon anledning inte kunde mejla sin krönika till chefen och därför fick läsa upp den över telefon så hon kunde skriva ner den på andra sidan luren. Det var jättemysigt, kändes som att jag satt mitt i en stor ljudbok ungefär. Måste kolla om jag hittar den där krönikan, skrev tydligen för Sydsvenskan.

Väl hemma i Oskarshamn blev det käk med päronen och sedan lite öldrickande nere på stan. Trors löning var det närmare öde, rätt skönt. På lördag tog jag bilen och begav mig ut till Sanna på landet. Årets första dopp, massa sol på bryggan och kräftor. Så svensk sommar det kan bli. Vi satt hemma på min altan i Kolberga hela kvällen och pimplade vin, gick ut och blev bjudna på öl, köpte pizza och gick hem. Tror vi i alla fall, ingen som riktigt minns... Igår var en dag i bakfyllans tecken och jag sov och solade samt hälsade på ytterligare lite folk. Puh. Tågresa hem och jag klev in i mitt lilla pörte kl 23.30 trött som ett as.

Tillbaka på jobbet idag och försäljningen gick uppåt igen, Hallelujah! Bastukänsla på kontoret och ingen av oss ville sitta där, det märktes. Skönt när klockan slog halv fem och man kunde knata hemåt.

Sova känns som en bra idé. Och dricka vatten. Jag har fått huvudvärk och näsblod. Det förstnämnda garanterat pga vätskebrist, det andra skyller jag på allergin och alla miljoner nysningar jag gör varje dag. Så kan det gå.




/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0