Växtvärk?

Tror att Han där uppe tycker vi borde växa lite mer i Oskarshamn så han vattnar på rejält idag. Blött, men det är okej. Jag är inomhus.

Avslutat mitt grammatik-projekt idag. På fredag ska det andra avslutas, sen är det färdig praktiserat för denna gången. Både nice och inte, jag tycker om skolan, eleverna och att undervisa, men jag saknar folket i Linköping. Det blir lite ensamt här hemma. Dock är jag nöjd över mitt framtida yrkesval, dvs om jag får ett så snajsigt schema som jag haft nu. Igår slutade jag 11.00, idag började jag 10.30 och slutade 14.00. Imorgon är jag ledig pga nationella prov (ger mig inte så mycket att sitta och vakta elever) och på fredag slutar jag typ 12.00. Sjukt skönt. Hemfärden till Ryd och Utekravallen är planerad där under eftermiddagen någon gång och jag har pepp så det sprutar ur öronen. Det kan liksom bara bli bättre än förra året. Eller kanske inte förfesten, men själva kravallen.

Simma lugnt.




/L




Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0