Jag är tillbaka

Okej, nu är det dags igen. Har varit borta alldeles för länge för att den här bloggen ska hållas vi liv, men det blir en "charging 300, CLEAR! kapoww!" på den i alla fall. Jag har övergått från det mesiga rosa, destruktiva svarta till en blåvit mer neutral outfit. Den är fortfarande inte klar dock, så ha lite överseende med typsnitt and stuff like that...

Skrev tenta idag. Det gick fruktansvärt dåligt, främst på grund av att jag igår fick veta att 5 kapitel som jag inte pluggat på skulle komma på tentan. Rökt redan där liksom... Att jag var trött som en gnu gjorde inte saken bättre direkt, plus att tentan ändrats om massvis sen jag skrev den för ett år sedan. Där har jag mig själv att skylla, jag vet. Borde skrivit den innan, men men. Så mycket annat man ska hinna med. Lingvistik ligger inte i toppen på att- göra-listan, även om jag faktiskt innerst inne tycker det är rätt kul att gräva ner sig i språkliga minimaliteter.

Julia och jag bestämde redan igår att vi skulle fira tentan med ett litet partaj, och 1 flaska vodka + 1 flaska apple sourz senare begav vi oss tll [hg]. Det blev en riktigt nice kväll, trots att det blev lite deep talk på slutet.

I morgon är det Pallen-tävling och jag ska försöka orka upp. Har dock mina tvivel på att det kommer lyckas, har en hel del sömn att ta igen efter den här helvetesveckan. Nu är den i alla fall över, thank you god!

Hörshej






/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0