Måndag

Det känns åter igen som om att mitt liv håller på att springa ifrån mig. Eller kanske jag från det. Vi är i alla fall inte sams just nu, livet och jag. Det är så många saker jag skjutit upp hela sommaren som jag verkligen måste ta tag i nu, men jag VILL INTE! Jag vill göra annat. Tur jobbet är roligt och får en på andra tankar, ibland finns det inget sötare än gamla tanter som vill bjuda på godis.

I helgen var jag på västkusten och hälsade på min morfar. Lilla morfar har blivit ännu mindre och ännu snurrigare. Det är lite jobbigt.

Pappa lagar isterband med potatis och sås. Såsen som aldrig blir bra. Antingen för mycket salt och peppar eller för lite. Aldrig under mina snart 23 år har jag fått äta en sås till isterbanden som pappa är nöjd med. Kanske blir första gången idag, vem vet. Jobbar em-kväll sen. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0