Ljus

Ja, det har fasen gått upp ett ljus mitt framför mina ögon, eller snarare känns det som att någon slängt ett ljus i huvudet på mig. Kom på under nattens gång på när jag låg och vred och vände på mig och ältade tankar fram och tillbaka utan att komma någon vart, att jag har saknat det här. En vardag. Tänk att allt det jag en gång i tiden (under många år egentligen, fram till Augusti -07) velat fly bort från och hatat faktiskt är det jag saknat. Vet inte riktigt vad som är mest skrämmande, att jag inte har någon riktig vardag i Linköping eller att jag inte kommit på att det är den jag saknat nästan ett helt år förrän nu.

Jag menar inte att jag inte trivs med livet i Linköping, hävdar fortfarande att flytta dit är det är det bästa beslut jag någonsin fattat. Att vardagen saknas har jag väl mig själv att klandra för till viss del. Allt annat tar så mycket tid, det "vanliga" livet blir lite bortglömt. Saker som att ha ro och sätta sig och läsa en bok (som inte författats av Liedman, Bryman eller Sparrman) eller mer väsentliga saker som att diska, tvätta och äta. Det sistnämnda är det jag saknar mest. Kanske inte just själva ätandet i sig, men att kunna ta sig tid till att laga en riktigt god middag, baka något eller överhuvudtaget känna att man har tid att sätta sig ner när man äter. Det har jag saknat och tänker utnyttja till max nu under sommaren. Jag ska bli tjock bannemig.

Det jag är mest förundrad över om man ska fortsätta med någon halvdan sammanfattning av det första studieåret i Linköping är att jag klarat varenda tenta på första försöket. Tänk vad bra resultat jag skulle fått om jag verkligen lagt ned en massa mer tid på att läsa på innan.
  Det här inlägget skulle ha handlat om Hultan, men det kan jag skriva om senare...


...och innan den 4 Augusiti är jag tyst för jag har inget att säga och vill inte lyssna mer.


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0