Nostalgi

Kan ha haft den mest onödiga VFU-dagen ever idag faktiskt. Men det var en fin promenad och bussresa i alla fall. Snö är fint, särskilt utan spår och i mörker. Lite halt bara. Förutom praktik har jag börjat packa ihop mitt hem idag. Puh, säger jag bara, vad mycket saker jag har. Kommer ta en evighet att få ihop allt känns det som. Men man hittar lite roliga saker i bortglömda lådor och kassar. Bästa fyndet idag var min dagbok från 2007. Ett halvår lång med start på nyårsdagen. Ångesten slog emot mig när jag läste, hade faktiskt glömt av hur dåligt jag mådde. Trots att det fanns ljuspunkter så som tiden då jag jobbade på mellanstadiet och även jobbet på Äspö och vissa vänner så var det mycket skit. Väldigt mycket faktiskt. Min mor och jag pratade inte med varandra, jag var i princip aldrig hemma förutom för att äta och sova lite då och då. Jag hade precis fått modellkontrakt (aha, det där visste ni nog inte om innan) och tränade som en galning och gjorde mig själv illa lite då och då. Det var killar till höger och vänster och alldeles för mycket alkohol. Min största önskan var att flytta hemifrån och komma ifrån allt, vilket jag också gjorde på hösten. Det bästa jag någonsin gjort.
Ikväll har jag varit hos Jonte en sväng och druckit glögg och haft kuddkrig. Det var trevligt, men sen blev jag gravid och dumpade magen i sopnedkastet. Mmm, den kan ni få klura lite på! Själv ska jag nog sova inom en väldigt snar framtid, I need it.






/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0