Det här med impulser

VFU idag. Regn och totalt mörker när jag trampade ner mot resecentrum i morse. Kallt, blåsigt och måndag morgon. Det kändes ändå inte sådär jättejobbigt som det brukar av någon andledning som jag antagligen aldrig kommer lyckas klura ut. När jag kom till Abisko-rondellen slog det slint i huvudet på mig lite grann. Såg skylten med Berg 9km och tänkte väl egentligen inte alls, men hade jag tänkt hade det nog varit något i stil med att "vafan, 9 km, inte så himla långt. Eller? Hinner jag? Vet inte, har aldrig cyklat 9 km i spöregn och motvind innan. Kanske borde ta bussen."  Jag cyklade. Och hann faktiskt i tid, var till och med massa tidigare än jag behövde. Vaknade till ordentligt av cykelturen och hade en riktigt bra dag på VFU:n. Var lite rädd för vad som skulle hända när det var dags att åka hem, cykla alla dessa kilometer en gång till? Det gick, och ta mig tusan men det känns riktigt gutt nu efteråt. Eventuellt blir det en repris imorgon igen, om vädret är lite bättre. Och om jag kan få tag på lysen, ingen bra idé att cykla på en smal cykelväg utan lampor utan cykellysen.





/L



Kommentarer
Postat av: julia

shit va duktigt av dig! man borde fan göra sånt oftare. :)

2009-11-19 @ 23:30:46
URL: http://smickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0