Endorfiner

Det är något speciellt med att cykla från campus och möta den strida strömmen av sömndruckna studenter som vingligt försöker ta sig upp mot sin första föreläsning. Oftast är det jävligt korkat faktiskt, men idag var det faktiskt värt det. Fåglarna har vaknat till liv igen och kvittrade hela vägen hem. När jag åkte förbi Ryd centrum luktade det nybakat. Ingen som pratar, ingen som stör. Borde kanske ta vara på mornarna lite oftare, fast helst inte efter en natt av köande. Tröttheten var ytterst påtaglig när jag gick ut från Kårallen, men nu när jag är hemma börjar jag bli pigg igen. Typiskt när jag väl bestämt mig för att skippa föreläsningen 8.30, nu är det för sent att åka tillbaka.

Well well, får se till att ta igen några timmars sömn nu innan jag ska ha presentation av min rapport kl 15.00, borde kanske förbereda mig lite med. Kanske kan göra det när jag sover, lite multitasking sådär. Förresten finns det tydligen inget som heter multitasking. När man tror att man gör flera saker samtidigt kopplar hjärnan egentligen bara mellan de olika saker man gör, men det är bara en sak i taget, den kan inte hantera flera. Klurigt det där med hjärnor...



/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0