Gladlisa

Hallå där! Shit, jag är glad, nöjd, lycklig eller vad fasen det nu heter.

Främsta skälet till denna tillfälliga sinnesförvirring: Min nya VFU. Underbar mentor som är störtskön och låter mig planera och ha hur många lektioner jag vill. Han är faktiskt engagerad. Äntligen!

Annat skäl till lyckoruset: På fredag återvänder jag en kortis till Linköping. Saknar mitt rum och att kunna göra precis vad jag vill, när jag vill.


Det sägs ju att man lär sig något nytt varje dag (jo men tjena)

Här är en lista med lite nödvändig fakta jag samlat in under de senaste dagarna:

1. Det är mycket mysigare att sitta uppkrupen i soffan och dricka hemmagjord (skitstark) glögg och kolla på Forrest Gump än att plugga British Cultural Studies.

2. Man ska inte sitta brevid min far när han äter morötter.

3. Oskarshamn är faktiskt vackert på vintern
(om man är vid vattnet)

4. Om låset på förardörren har frusit och inte går att öppna så går det att klättra in från passagerarsätet, speciellt på en parkering full med folk. Det är trångt, men det går.

5. Vad ordet "jåp" egentligen betyder. (
tråkiga intressets förtjänst)


Yes, men där blev det en liten update i alla fall, nu ska jag läsa engelska noveller.




/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0