Ännu en kväll med oss som är kvar

Känns nästan som vi börjar bli som ett litet eget gäng, vi som ska vara kvar i Linköping över sommaren. Det är nice, även om typ hälften av oss åker hem nu i slutet av veckan. Vi kommer i alla fall vara några tappra själa som stannar kvar och jag tror det kan bli riktigt kul.

Jag har börjat på mitt sommarjobb nu. Telefonförsäljare, yes I am. Det är inte så farligt som jag trodde faktiskt, jag trivs riktigt bra. Livrädd i början både för kunder och arbetskamrater men det har löst sig nu. Kanoners!

Igår kväll, efter jobbet, blev det ölbrännboll i Skåland. Jag som inte leker anmälde mig frivillig som domare och var oerhört opartisk. Typ. Sen blev mina cravings efter cigg lite för starka och jag fick med mig Ida till statoil och därefter hem till Dessie. Det blev (en sjuk jävla mängd) singstar med vissa som vrålar mer än andra och en hel del alkohol. Hemma 03.30 och upp kl 07.00 pigg och glad (full?) för jobb. Lyckades i alla fall sälja idag, mer än vad jag gjorde igår. Därför tänkte jag att det kunde vara värt en repris, så jag har varit hos samma människa ikväll och firat födelsedag, kollat på fotboll, druckit vin, käkat pizza och kollat på Nolle-p filmen. Känner mig iofs väldigt mycket mer stabil än vad jag gjorde igår, hemma i någorlunda tid i alla fall. Om jag säljer dåligt imorn skyller jag på det.

Försöker peppa för en bra dag på jobbet imorgon så att jag ska vakna med en bra inställning, även om jag mest suktar efter kvällens visning av Bert film hemma hos Josefine och Elin.

Trött som ett as,


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0