4:e advent

Första helgen i Oskarshamn på länge är nu avklarad, kind of i alla fall.

I fredags blev det inflyttningsfest i Kalmar hos Kim som bor i världens mysigaste studentlägenhe. Vi blev fulla på vin och härjade som vanligt, hennes kompisar lär ha trott vi var helt störda. Bjuder på det. Sen blev det O´learys eftersom vi snålade med inträdesbetalning, och det var kul, hann dock inte vara där så länge. Kvällens roligaste incident var när jag vandrar in på ett matställe varpå en massa folk bara: "Men Karin! Tja, hur är läget, fan det va inte igår!" Jag fattar ingenting. Sen blir det ännu konstigare när någon snubbe säger till sina polare, de som kallat mig Karin, att: "Haha men fan skärp er, det är ju Lisa ju!" varpå de andra nickar instämmande. Har inget minne av att jag träffat dem innan, och de kan inte ha sett mig ute någonstans i Kalmar innan heller eftersom jag aldrig går ut när jag är där. Skumt.

I lördags var vi småsega och vågade inte köra hem innan kl 17.00 med tanke på alkoholintaget dagen innan. Kollade på någon film som var 3 timmar lång och käkade på Burger King. Väl hemma var det bara att hoppa in i duschen och piffa till sig lite, ost och vin stod på schemat. Sanna kom förbi och lämnade lite grejer, sen begav vi oss till Yo. Utgång på Ankaret sen.

Seg dag idag. Har plockat ut mina linser nu, så det blir glasögon framöver för min del, tills jag har råd att köpa nya vill säga. Typ januari eller nåt.




/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0