Men vart tog snön vägen?

Vaknade halvbakis och lagom sugen på att åka tåg. Blev stresspackning så jag har inte en aning om vad jag fått med mig, däremot vet jag att jag glömt mobilladdaren.
På tåget hamnade jag mitt emot två tanter i typ 70 års åldern. Det var som att sitta öga mot öga med framtiden. Det var ju Ida och jag som satt där, det är helt sinnes vad konstigt det kändes. De pratade precis som vi gör, bittra på det mesta men med en stor portion humor. Den ena tanten hade kort hår, farmorskofta med guldknappar och pratade mycket om sin hund. Detta är alltså Ida, fast hon har iofs ett marsvin... I alla fall. Den andra tanten hade långt hår i en knut på huvudet och hellugg. Hon hade dessutom olika form på öronsnibbarna, det vill säga att en sitter fast mer i huvudet än den andra, precis som mina öron! Det är så man blir skraj. Ville nästan ta ett kort på dem innan vi gick av när de tagit på sig sina baskrar, de såg ut som små svampar. Skickade ett sms till Ida och hon svarade med frågan om de såg lyckliga ut. Och ja, det gjorde de faktiskt, känns betryggande. Vi går en bra framtid till mötes Ida!

När jag kom hem hit fick jag mat, fläskfilé. Det var inte igår man käkade det inte. Besviken över att det inte är någon snö här, och när det väl är snö i Linkan åker jag därifrån.
I helgen blir det julbord i Tylösand. Imorgon drar jag till västkusten och där finns det inget internet. Inte hos morfar i alla fall, så bloggen får jullov några dagar.

Hörshej




/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0