Sid.

Idag när jag var på Pressbyrån såg jag att de hade en gratistidning. Gratis är bra tänkte jag och plockade ett ex, och jisses va bra den var! En tidning om tidsskrifter, jag som älskar tidssrifter! Nej, jag är inte ironisk, det är faktiskt sant. Det är något speciellt med dem, man flyr liksom iväg till någon annan plats, men inte på samma sätt som när man läser en bok. Glossiga sidor med klatschiga bilder och underbara reportage, intervjuer och krönikor, svårslaget. Det roligaste är ändå att läsa om folket som gör tidsskrifter, hur de tänker. Jackpot igen, hela tidningen är uppbyggd på olika chefsredaktörers, fotografer och annat tidningsfolk tyckande och tänkande, deras erfarenheter och bästa minnen. Intervjuer med personer man inte har en aning om vem de är egentligen, att till exempel Jeffersson Hack inte bara procucerat en unge med Kate Moss utan även startat 3 av de mest inflytelserika popkultur- och modemagasin de senaste 15 åren. Omslag listas och blandas med målgruppsanalyser samt exempel på oerhört smala titlar. Att Olle LIndbom som även har en blogg lika nördig och underbar som hans krönika gör inte saken sämre. Och nej, ni behöver inte vara oroliga för att jag ska diskutera detta ämne med er, jag vet att jag tråkar ut er.

Fått lite plugg gjort idag när jag satt i Key, även lite fika. Jag och Jonatan blev även tillsagda av Securitas-vakten (inte den snygga) eftersom vi lämnat kvar datorn och mobiler på bordet och gått där ifrån en sväng. Tydligen springer det runt massa folk från, enligt honom, Ryd och Lambohov som låtsas vara studenter och snor andras grejer. Det hade vi inte en aning om, men nu tänker jag i alla fall inte lämna mina saker obevakade. Konstigt att de inte satt upp lappar som informerar om detta...

Hungern är ytterst påtaglig, men tänkte vänta med käket tills Henke varit här och hämtat ett häfte. Sen händer det nog inte så mycket mer ikväll, imorgon blir det upp okristligt tidigt för att knata till bussen vid Kårallen så det är nog bäst att somna i tid. Ullared here we come!





/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0