All världens hunger samlad i mig

Vaknade av telefonen idag igen. På ett sätt är det bra att man har vänner och annat löst folk som ringer och vill prata om dagarna, annars skulle jag nog aldrig vakna. Jag sov med fönstret öppet i natt, bara för att liksom. Sommarkänslorna kom igår kväll. Igen. Hoppas de stannar kvar denna gång. Någon i huset hade också öppnat sitt fönster och spelade musik. U2. Finns sämre musik att ligga och halvsova till. Bättre också för den delen.

Som sagt, sommarkänslorna kom igår. Uteservering och öl, sol och vänner. Trivsel på hög nivå. Hur va det nu, "den namnlösa kvällen"? Bra titel på en kväll, kom kanske inte riktigt till den nivån, men gjorde i alla fall ett tappert försök. Tyckte alla bidrog med en stark insats.  Jag förstår dock inte riktigt hur min kropp fungerar. Jag blir aldrig, eller väldigt sällan, bakis. Men idag så... Vad gjorde jag annorlunda igår? Jag drack vatten mellan ölen. What?!? Det ska väl vara bra eller?

Hittade en vilsen själ på väg hem från efterfesten. Lånade ut min soffa. Är väl modersgestalten i mig som gjorde sig påmind igen kanske... haha.  Hittade ett fint tack skrivet på ett kaffefilter när jag kom ut i korridoren förut idag. Det var så lite så.

Jag vill så gärna ut i solen och göra något, men orkar inte. På ett sätt är det ändå rätt skönt att bara sitta inne och inte göra någonting också. Just nu i alla fall. Jag trivs. Det har jag inte känt på ett bra tag. Känns bra.

Allt löser sig. Det gör det alltid.

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0