Nightzone

Inget som är värt att kämpa för är lätt. Sakerna man vill ha är alltid svårast att få, precis som att gräset alltid är grönare på andra sidan. Fast egentligen, är det inte bara inbillning? Varför skulle gräset vara bättre någon annan stans? Antagligen för att man är så oerhört dålig på att uppskatta det man faktiskt har, att vara nöjd. Vi borde vara nöjdare folket, inse att vi faktiskt har det bra.

Just nu vill jag bara ha sommar, inte alls kul att sitta uppe sent som jag kommer göra ikväll. Inte på grund av att man har ett fördjupningsarbete att skriva i alla fall. Skulle gärna sitta uppe annars. Gärna på puben i gott sällskap med en öl. Men, jag vet att belöningen kommer sedan, så ja, jag får väl erkänna att jag är rätt nöjd trots allt. Det kunde vara värre, det kan det alltid. Glöm inte det.

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0