Tisdag - Dagen jag åt nyponsoppa och glass till frukost

Ännu en VFU-dag. Hade bara två lektioner idag så det var soft. Känns skönt nu när man börjar komma in i hur skolan jobbar, lära känna eleverna och mentorn. Hon skjutsade till och med mig in till resecentrum idag. Snällt :) Imorgon blir det lite intervjuande om jag får som jag vill, samt några lektioner jag ska hålla i. Jag blir så glad när jag trivs!

Hemma från PK-möte på hg nu. Mysigt med massa prat om allt och inget samt gutt käk. Blev lite té sen också. Så jäkla kallt ute att man måste hålla sig varm inombords.

På tal om ingenting, igår var det 15 år sedan Estonia sjönk. Jag kommer fortfarande ihåg hur otroligt mycket det blåste den natten och när mamma och pappa kom in i min och brorsans rum på morgonen och berättade vad som hänt. Det är en av lärarna på min VFU-skolan som var ombord, kanske därför jag kom att tänka på det, han var på minnesstund i Stockholm igår. Vad var det han sa, 1 på 13 som överlevde. Svårt att förstå.

Snart blir det House, sen bingen.






/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0