...


Kors i taket, I´m back! Kanske bara en tillfällig visit eller för att stanna, det får vi se. Mest tror jag det beror på tristess och för lite att göra (lögn, jag har 1000 saker att göra egentligen, jag bara ignorerar en del av dem). Det är sommar och jag är åter igen i den kära hemstaden Oskarshamn. Inte för jag hinner se så mycket av den, jag jobbar. Jämt. Trivs skitbra med allt, förutom värmen. Det är inte nice att springa runt inne i stan när det är 32 grader ute och vara trevlig mot folk när man svettas som en gris. Sen får folk säga "men klaga nu inte när det har blivit varmt" hur många gånger som helst, I don't care. Inte det minsta!

Jag vill göra massa saker. Åka iväg, vara ledig, ha sommar på riktigt. Nu känns det som att sommaren bara är någon form av transportsträcka som ska betas av så att allt kan komma igång uppe i Linkan igen. Stackars Linköping är satt på paus under tiden som alla (nästan) flyr fältet hem till gratis mat och boende. Hade jag varit Linköping hade jag längtat efter alla studenter, fast vi säkert är jobbiga sett ur ett stadsperspektiv.

Nu måste jag gå och dricka ett hav för jag är nog aningen uttorkad. Helt snurrig huvudet. Bollen. Jag ska börja säga bollen istället för huvud, det är häftigt. Dumboll. Bollsak. Bollroll. Bollbonad. Coolt. Vatten...



Kommentarer
Postat av: caroline

välkommen tillbaka till verkligheten lisa!

2010-07-12 @ 13:24:01
URL: http://carolinewisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0